The article examines the problem of the sublime in Pushkin’s ‘little tragedy’ “The Stone Guest”. The late Pushkin associates art not with beauty and contemplation, but with the sublime – with fear, power and justice. He imagines it as more powerful than life, able to abandon its separateness from life, and directly intervene in its course.
Don Juan and the Sublime
-
- INVERSIONINSTITUTIONNew Bulgarian UniversityORCID ID0000-0003-3652-487XE-MAILCOUNTRYBulgaria
Морис Фадел е доцент по теория на литературата в Нов български университет. Той е автор на книгите „Пол де Ман: опити с невъзможното“ (2002), „Животното като литературна провокация: „анималистиката“ на Емилиян Станев“ (2010) и „Детективи, разузнавачи, Студена война: криминалната и шпионската литература в сравнителна перспектива“ (2021), както и на множество статии и рецензии в литературни медии и научни сборници. Ръководител е на департамент „Нова българистика“ в НБУ.
-
SUBJECT