This research elaborates on the recognition that Woody Allen’s films and short stories are markedly linked to the literary canon. It features the reiterated indebtedness of his scripts to the classical Russian novel and the ancient Greek tragedy. The paper makes observations on the specificity of Allen’s interpretation of exemplary literary texts, and proposes a hypothesis about the mechanism behind the transmedia references analysed here.
The Literary Canon in Woody Allen’s Workshop
-
- INVERSIONINSTITUTIONPaisii Hilendarski University of PlovdivE-MAILCOUNTRYBulgaria
Клео Протохристова e професор по aнтична и западноевропейска литература и Сравнителното литературознание в Пловдивския университет „Паисий Хилендарски“. Автор е на девет книги, сред които: „Благозвучието на дисонанса. Опити върху междутекстовостта“ (1991, 1993), „Западноевропейска литература. Съпоставителни наблюдения, тезиси, идеи“ (2003, 2008), „Огледалото – литературни, метадискурсивни и културносъпоставителни траектории“ (2004), „Записки от преддверието. Теория и практики на заглавието“ (2014), „Теми с вариации. Литературнотематични етюди“ (2016), „Литературният двайсети век. Синхронни срезове и диахронни проекции“ (2020), както и на многобройни студии и статии.
-
SUBJECT