СЕРИАЛЪТ „BABYLON BERLIN“ И „РИМЕЙКЪТ“ НА ЕДНА ЕПОХА

Публикувана на
Свободен достъп

РЕЗЮМЕ

Германският сериал „Babylon Berlin“ е може би най-реномираната телевизионна продукция в края на второто десетилетие на XXI век след „Игра на тронове“. Той е типичен пример за съвременното „комплексно“ телевизионно повествование и в същото време предлага идеален материал за изследване на „римейка“ не толкова като чисто филмова практика, а по-скоро в културологичен контекст. Първият етап на „пренаправа“ при сериал „Babylon Berlin“ е екранизирането на романите на Фолкер Кучер за един криминален инспектор от берлинската полиция. Самият автор обаче признава, че се е вдъхновявал не толкова от литературата, колкото от телевизията и киното. Основният аспект в практиката на римейка, реализиран от сериала, е не просто трансформацията на литературните сюжет и характери в нова медия, а цялостно ново възпроизвеждане на света, от който са породени и в който действат те. Това е залезът на Ваймарската република, белязан от социални брожения, политически и икономически катаклизми. Берлин по същото време е най-американизираният европейски метрополис, в който хероинът се продава в аптеките, проституцията е масова професия, а подземният свят обслужва висшата политика.


СЕРИАЛЪТ „BABYLON BERLIN“ И „РИМЕЙКЪТ“ НА ЕДНА ЕПОХА

  • ОБХВАТ НА СТРАНИЦИТЕ: 241 - 260
    Брой страници
    20
    Брой преглеждания:
    ГОДИНА:
    БРОЙ НОМЕР
    ПУБЛИКУВАНО НА :
    ИЗТЕГЛЯНЕ: ИЗТЕГЛЯНЕ

  • ИНСТИТУЦИЯ
    Институт за изследване на изкуствата – Българска академия на науките
    ORCID ID
    0000-0002-9852-1626
    ДЪРЖАВА
    България

    Александър Донев, роден през 1961 г., е доцент в Институт за изследване на изкуствата при БАН. През 2016 г. защитава докторат на тема „Зрителският успех на българските игрални филми в началото на XXI век“. Неговите изследователски интереси са в областта на българското кино, историята на киното, изследването на публиките, киноиндустриалните практики, социологията на киното и независимото кино. Автор е на книгите „Картографиране на филмовата неопитоменост“ (2021), „Независимите в киното: от Едисон до „Нетфликс““ (2019) и „Помощ от публиката: българските игрални филми от началото на XXI век и техните зрители в кината“ (2018).